ЗВІТ здійснення процедури самооцінювання за напрямом «Управлінські процеси» Доманівського ЗДО №2 Доманівської селищної ради у 2023-2024 н.р
Доманівський ЗДО №2 Доманівської селищної ради в рамках проєкту по самооцінюванню у ЗДО ,ЗПО є одним з двадцяти навчальних закладів дошкільної освіти Миколаївської області, які в 2024році здійснять самооцінювання з практичною допомогою Державної служби якості освіти (ДСЯО) у Миколаївській області .
Керівник проєкту - головний спеціаліст відділу інституційного аудиту, управління Державної служби якості освіти в Миколаївській області Алексеєнко Тетяна Григорівна.
ЗВІТ
здійснення процедури самооцінювання за напрямом «Управлінські процеси»
Доманівського ЗДО №2 Доманівської селищної ради
у 2023-2024 н.р
Відповідно до Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 №01-11/71, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Доманівського ЗДО №2, затвердженого наказом від 20.02.2024 р. № 15, з метою забезпечення розгляду питань напряму «Управлінські процеси», пов’язаних із формуванням внутрішньої системи забезпечення якості освіти у 2023-2024 н.р. було проведено самооцінювання освітніх та управлінських процесів за 1 напрямом: «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти». Вивчення проводилося робочою групою, створеною наказом від 12.02.2024 р. № 14 «Про створення робочої групи та проведення самооцінювання за напрямом «Управлінські процеси» у поточному навчальному році». Для вивчення та самооцінювання якості освіти та якості освітньої діяльності у 2023-2024 н.р. за кожною вимогою та інтерпретації отриманих результатів робочою групою використано методи збору інформації, рекомендовані Державною службою якості освіти. Результати самооцінювання якості освіти та якості освітньої діяльності закладу за даним напрямом узагальнено у звіті з пропозиціями щодо удосконалення освітньої діяльності.
Процедура самооцінювання передбачає оцінювання освітніх і управлінських процесів, тобто встановлення рівня їх якості та ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Такими рівнями оцінювання є –
-1високий(В), - 2достатній (Д), -3 вимагає покращення (ВП), -4 низький (Н)
оцінювання |
Індикатори оцінювання |
опис |
Результати оцінювання |
|||||||
1 |
2 |
3 |
В |
Д |
ВП |
Н |
||||
І.Напрям оцінювання «Управлінські процеси закладу освіти» |
|
|
|
|
||||||
Вимога 4.1. Наявність програми розвитку закладу та системи річного планування діяльності закладу дошкільної освіти, моніторингу виконання поставлених цілей і завдань. |
|
|
|
|
||||||
4.1.1. У закладі дошкільної освіти сформовано стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності |
4.1.1.1. Програма розвитку закладу дошкільної освіти відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, формування контингенту здобувачів дошкільної освіти, обсяг та джерела фінансування) |
У закладі освіти наявна Програма розвитку на 2023-2028 рр., що враховує всі напрями діяльності. За результатами вивчення документації – 1 рівень |
|
+ |
|
|
||||
4.1.2. У закладі дошкільної освіти здійснюється планування роботи та відстежується результативність його діяльності |
4.1.2.1. План роботи закладу дошкільної освіти реалізує стратегію його розвитку та актуальні завдання, висвітлює всі напрямки діяльності |
План роботи закладу дошкільної освіти схвалено педагогічною радою (протокол №1від 31.08.2023р.), розроблений відповідно до освітньої програми та реалізує Програму розвитку, містить аналіз роботи закладу за попередній навчальний рік, що дає змогу регулювати освітні та управлінські процеси відповідно до колегіально сформульованих завдань та здійснювати ефективні дії задля формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти. За результатами вивчення документації встановлено 1 рівень |
|
+ |
|
|
||||
|
4.1.2.2. Працівники закладу дошкільної освіти та батьки здобувачів дошкільної освіти залучаються до розроблення плану роботи закладу освіти |
До розроблення плану роботи закладу залучаються педагогічні працівники та враховуються пропозиції батьків. Закладом здійснюється аналіз виконання річного плану за розділами. |
|
+ |
|
|
||||
4.1.3. У закладі дошкільної освіти сформована й функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти |
4.1.3.1. У закладі дошкільної освіти здійснюється систематичний аналіз функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти |
У закладі дошкільної освіти розроблено та оприлюднено Положення, що визначає стратегію (політику) й процедури забезпечення якості освіти відповідно до законодавства Учасники освітнього процесу залучаються до самооцінювання якості освітньої діяльності через процедури самооцінювання (залучаються до опитування). Отримані результати враховуються в річному плані. |
|
+ |
|
|
||||
Результати самооцінювання за вимогою 4.1. Наявність програми розвитку закладу та системи річного планування діяльності закладу дошкільної освіти, моніторингу виконання поставлених цілей і завдань |
|
|
|
|
||||||
Вимога 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
|
|
|
|
||||||
4.2.1. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища |
4.2.1.1. Працівники та батьки здобувачів дошкільної освіти задоволені загальним психологічним кліматом у закладі дошкільної освіти і діями керівника щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ним |
Переважна більшість працівників (62,5%) та батьків (65,7%) задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти і діями керівника щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ним |
+ |
|
|
|
||||
4.2.2. Заклад дошкільної освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах |
4.2.2.1. Заклад дошкільної освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах) |
Заклад дошкільної освіти має сторінку в соціальній мережі Facebook. Заклад розміщує повну та актуальну інформацію, забезпечує змістовне наповнення сторінки в соціальній мережі. Забезпечується вчасне оновленняінформації про діяльність та заплановані заходи закладу дошкільної освіти. За результатами спостереження встановлено 1 рівень . |
+ |
|
|
|
||||
Результати самооцінювання за вимогою 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм. |
|
|
|
|
||||||
Вимога 4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників. |
|
|
|
|
||||||
4.3.1. Керівник закладу дошкільної освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатних нормативів та типу закладу |
4.3.1.1. У закладі дошкільної освіти укомплектовано кадровий склад (відсутність вакансій) |
У закладі дошкільної освіти укомплектовано кадровий склад. Вакансії відсутні. За результатами вивчення документації – 1 рівень |
+ |
|
|
|
||||
|
4.3.1.2. Педагогічних працівників закладу дошкільної освіти приймають на роботу з урахуванням вимог чинного законодавства |
Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти приймаються на роботу з урахуванням вимог чинного законодавства. За результатами вивчення документації - 1 рівень |
|
|
|
|
||||
4.3.2. Керівник закладу дошкільноїосвіти мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності |
4.3.2.1. Керівник закладу дошкільної освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників з метою підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності |
Керівник закладу дошкільної освіти застосовує заходи морального заохочення до педагогічних працівників з метою підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності. За результатами вивчення документації - 1 рівень |
+ |
|
|
|
||||
4.3.3. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників |
4.3.3.1. Керівник закладу дошкільної освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процесс . |
Керівник закладу дошкільної освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес. Розроблений, затверджений та оприлюднений орієнтовний план підвищення кваліфікації з урахуванням пропозицій педагогічних працівників. Керівництво закладу щорічно подає пропозиції засновнику щодо обсягу коштів для підвищення кваліфікації. За результатами вивчення документації - 1 рівень |
+ |
|
|
|
||||
|
4.3.3.2. Педагогічні працівники вважають, що керівник закладу дошкільної освіти сприяє їхньому професійному розвитку |
Переважна більшість педагогічних працівників вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові. За результатами спостереження – 2 рівень |
|
|
|
|
||||
Результати самооцінювання за вимогою 4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників |
|
|
|
|
||||||
Вимога 4.4. Організація діяльності закладу дошкільної освіти на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу дошкільної освіти з місцевою громадою |
|
|
|
|
||||||
4.4.1. У закладі дошкільної освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу |
4.4.1.1. Працівники вважають, що їх права у закладі дошкільної освіти не порушуються |
Всі працівники вважають, що їх права узакладі дошкільної освіти не порушуються. |
+ |
|
|
|
||||
|
4.4.1.2. Батьки здобувачів дошкільної освіти вважають, що права їх дітей в закладі дошкільної освіти не порушуються |
Переважна більшість батьків здобувачів дошкільної освіти 80,5% вважають, що права їх дітей в закладі дошкільної освіти не порушуються |
+ |
|
|
|
||||
4.4.2. Керівництво закладу дошкільної освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування |
4.4.2.1. Керівник сприяє участі громадського самоврядування, пропозиції працівників закладу та батьків здобувачів освіти враховуються під час прийняття управлінських рішень |
Переважна більшість працівників закладу (85%) та батьків (84 %) здобувачів освіти вважають, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень. |
+ |
|
|
|
||||
4.4.3. Встановлено режим роботи закладу дошкільної освіти |
4.4.3.1. Режим роботи закладу дошкільної освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу |
Режим роботи закладу дошкільної освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу. |
+ |
|
|
|
||||
4.4.4. У закладі дошкільної освіти у належному стані утримується матеріальнотехнічна база |
4.4.4.1. Керівник закладу дошкільної освіти вживає заходів щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання для створення якісних умов діяльності закладу |
Керівник закладу дошкільної освіти вживає заходів щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання для створення якісних умов діяльності закладу. За результатами вивчення документації – 1 рівень |
+ |
|
|
|
||||
Результати самооцінювання за вимогою 4.4. Організація діяльності закладу дошкільної освіти на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу дошкільної освіти з місцевою громадою |
|
|
|
|
||||||
Вимога 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності |
|
|
|
|
||||||
4.5.1. Заклад дошкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності |
4.5.1.1. Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення |
Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення, у тому числі через навчання, проходження курсів педагогічними працівниками. Внутрішньою системою забезпечення якості освіти передбачено механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів її порушення, види академічної відповідальності педагогічних працівників за конкретні порушення академічної доброчесності. За результатами вивчення 1 рівень |
+ |
|
|
|
||||
4.5.2. Педагогічні працівники дотримуються академічної доброчесності |
4.5.2.1. Педагогічні працівники поінформовані про політику академічної доброчесності, під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються її |
Педагогічні працівники поінформовані про політику академічної доброчесності, під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються її. |
+ |
|
|
|
||||
4.5.3. Керівник закладу дошкільної освіти сприяє формуванню у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції |
4.5.3.1. Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційнихзаходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції. |
Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції. |
+ |
|
|
|
||||
Результати самооцінювання за вимогою 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності |
|
|
|
|
||||||
Результати самооцінювання за напрямом «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти» |
|
+ |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
За напрямом «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти» - достатній рівень (3,56 балів)
Рівні оцінювання за вимогами:
4.1. Наявність програми розвитку закладу та системи річного планування діяльності закладу дошкільної освіти, моніторингу виконання поставлених цілей – відповідає рівню, що вимагає покращення(2,5бали).
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм – відповідає високому рівню(3,76 балів).
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників – відповідає високому рівню(3,78 бали).
4.4. Організація діяльності закладу дошкільної освіти на засадах людино центризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу дошкільної освіти з місцевою громадою – відповідає високому рівню(3,9 бали).
4.5. Формування та забезпечення політики академічної доброчесності – відповідає високому рівню(3,9 бали).
Співставляємо отримане значення середньоарифметичної оцінки напряму зі шкалою визначення рівня якості освітньої діяльності .
1,0 |
|
|
|
низький рівень |
рівень, що вимагає покращення |
достатній |
Високий |
|
|
|
|
Отриманий середньоарифметичний бал 3,56 знаходиться у проміжку між 2,66 та 3,6 і відповідає « достатньому» рівню якості освітньої діяльності.